Co na zaparcia w ciąży?

Środki przeczyszczające i lewatywy w okresie ciąży są zakazane z uwagi na możliwość wywołania przedwczesnych skurczy. Należy wówczas sięgnąć do sprawdzonych metod, tj.:

lekki ruch, np. joga, spacery, ćwiczenia dla kobiet w ciąży,
unikanie słodyczy, czarnej herbaty i czekolady,
picie szklanki ciepłej wody przed wstaniem z łóżka,
spożywanie dużej ilości pokarmów bogatych w błonnik,
jedzenie suszonych owoców,
picie soków owocowych i warzywnych (najlepsze to świeżo przygotowane),
sok z kiszonej kapusty,
unikanie żywności zapierającej, pozbawionej włóknika, tj. banany, gotowana marchew, ryż, wyroby ciastkarskie, kakao, czekolada,
wprowadzenie do diety ryb, które stanowią źródło białka, a także tzw. „dobrych tłuszczy”,
jedzenie świeżych warzyw i owoców,
rozpoczynanie posiłków od surowych pokarmów bogatych w błonnik,
unikanie wody gazowanej,
jedzenie kasz, pieczywa ciemnego (chleb orkiszowy, pełnoziarnisty razowiec), roślin strączkowych (suszona fasola i groch),
unikanie tłustych potraw, białego pieczywa, alkoholu (bezwzględnie!),
stosowanie refleksologii polegającej na masowaniu podbicia stóp zgodnie z ruchem wskazówek zegara w celu stymulacji pracy jelit,
stosowanie akupresury przez naciskanie 20-30 razy na punkt akupunkcyjny na środku swojego podbrzusza, ok. 3 palców poniżej pępka,
stosowanie homeopatii.

One comment on “Co na zaparcia w ciąży?
  1. Na zaparcia w ciąży lepiej stosować środki dedykowane, jak dicopeg, domowe sposoby i zioła lepiej zostawić w spokoju bo mogą zaszkodzić

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>